אודות המוקד העירוני 106

המוקד העירוני פועל 24 שעות ביממה לשרות התושבים.
 
באמצעות המוקד, ניתן לקבל מידע על פעילות העירייה ומוסדותיה, ולהעביר פניות אודות מפגעים ותקלות במערכות העירוניות. כמו כן, ניתן לקבל דיווח מוסמך על אירועים ציבוריים, שביתות במוסדות חינוך, והפסקות חשמל ומים המתרחשות בעיר.
 
בעת אירועי חירום משמש המוקד כמרכז מידע. פניות התושבים למוקד נרשמות ומתעודות במערכות מחשוב מתקדמות אשר מנתבות את התקלות למחלקות השונות כולל מעקב אחר גמר הטיפול לשביעות רצון הפונה.
לפניות מוקד בנושאים הדרושים טיפול מידי, אנא חייגו 106.

אודות המוקד

בחברה עירונית מודרנית, הצורך בשירותים מגוונים הוא גבוה במיוחד. המוקד העירוני הינו מנוף בניה, חיזוק ובקרה. נחיצותו נדרשת כמענה לצרכים הגוברים בעיר בה השירותים העירוניים הם אבן יסוד לפיתוחה.
 
על בסיס ההבנה כי עירייה נוצרה למען אזרחיה, וכי אזרחי העיר צריכים לקבל שרות ראשון במעלה ולהיות בקשרי גומלין עם המוסד המבצע למענם, מהווה המוקד העירוני אמצעי הידברות של האזרח עם העירייה.
 
המוקד העירוני, שהוקם בזמן מלחמת המפרץ הראשונה, חולל מהפך תפיסתי כולל במהירות תגובת המערכת העירונית לפניות הציבור, ושיפר בכך באופן ניכר את דרכי התמודדות עירית באר שבע עם כמות פניות גבוה מצד 215 אלף תושביה. בעתות שלום ובחירום, המינוח אמנם משתנה, אך לא החשיבות הביצועית.
 
עיקר תפקידו של המוקד העירוני הינו לשמש כתובת מרכזית לפונים בכל תחום עירוני שהוא, לנתב את הפניות למחלקות המתאימות ולבצע מעקב עד גמר הטיפול.
 
באופן זה, נחסך מהתושב החיפוש אחר עובדי המחלקות השונות, עיכובים בירוקרטיים וכדומה. צוות המוקדניות היעיל מפנה את הטיפול לגורמים שונים בהתאם לסוג הבעיה ודחיפותה.

סיירת המוקד

סיירת המוקד העירוני הנה נדבך נוסף וחשוב. הסיירת מאוישת ע"י סיירים, ומחוברת למוקד באמצעות רשת קשר. הסיירת מאתרת ומאבחנת עבור המוקד את דחיפות הפניות , ונותנת טיפול מידי בשטח ברמה של "דרג א'" במידת האפשר.
 
המוקד פועל 24 שעות ביממה, במשך כל ימות השנה, ויש לו גישה וסמכות להפעיל כל גורם עירוני, בכל שעה שהיא, על מנת לטפל בבעיות דחופות.
 
הפניות מופנות למוקד בכל אמצעי - טלפוני/מייל/פקס/בכתב/בעל פה, ונרשמות מיידית ומוקלדת לאחר מכן למחשב. צורת עבודה זו מאפשרת מעקב צמוד אחר הטיפול בכל פניה לגופה, והסקת מסקנות מדוחות סטטיסטיים של סה"כ הפניות, המופקים אחת לתקופה, לפי חלוקה למחלקות, שכונות וכדומה.
 

מלבד הפעילות השוטפת, פועל המוקד בתחומי חירום:

  • כ-750 מערכות מצוקה ואזעקה המותקנות במוסדות חינוך, במקלטים ובמבנים ציבוריים מאפשרות תגובה מיידית לכל אירוע חריג במוסד חינוכי ובמבני ציבור ברחבי העיר.
  • מרכז תאום ובקרה לאירועי חירום המתרחשים ברחבי העיר, דרך מערכות קשר בלתי אמצעיות (נ.ל.נ) עם שרותי החירום: משטרה, מד"א, מכבי -אש וחברת החשמל.